Maakt het uit dat je eerst je theorie examen voor auto gaat doen en daarna een rijschool gaat zoeken?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet jouw rijschool een theorie examen aanvragen bij het CBR. Weet het alleen niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat kun je buiten de rijschool omdoen.
http://www.cbr.nl/10599.pp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt invidueel gewoon een theorieexamen beleggen. Een rijschool is niet verplicht. Voor het praktijkexamen natuurlijk wel

Het beste antwoord

Het beste is eerst beginnen met leren zodat je de verkeersregels leert en je geen kostbare rijlestijd verliest omdat je instructeur je moet uitleggen waarom je die straat niet in mag.

Op het moment dat je goed genoeg geleerd hebt ga je die twee tegelijk doen: beginnen met rijlessen en je eerst keer op voor het theorie-examen.

Als je moeite hebt met leren kun je beter theorie-lessen nemen voor je begint met rijlessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)

Andere antwoorden (2)

dat zou best wel eens aan de persoon zelf kunnen liggen.
als je de theorie snel opneemt,kun je eerder met rijden beginnen.dacht ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag. Voor het praktijkexamen heb je wel een geldig theoriecertificaat nodig. Het certificaat is 1,5 jaar geldig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Anders gezegd je mag zelf je theorie halen daar heb je geen rijschool voor nodig.

Toegevoegd na 16 minuten:
Voor de rijlessen heb je geen theoriecertificaat nodig.
Verder is het afhankelijk of je denkt dat je het theorie examen zo even haalt en het praktijk examen ook.

Voorbeelden;
1)Je haalt het theorie certificaat, je gaat pas een jaar later beginnen met rijlessen en helaas haal je je praktijk examen niet binnen een half jaar moet je weer opnieuw theorie examen doen.

2)Je gaat pas theorie examen na tig rijlessen doen maar je zakt dan kun je geen praktijk examen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Verder is het afhankelijk of je denkt dat je het theorie examen zo even haalt en het praktijk examen ook.' Niet iedereen is helderziend hoor!